Czy reklama tradycyjna w dobie internetu wciąż ma znaczenie?
Wydawać by się mogło, że w dobie Internetu tradycyjna reklama w postaci druków reklamowych czy zewnętrznych reklam świetlnych straciła rację bytu. Tymczasem, ze względu na szeroką grupę odbiorców, pozostaje ona niemniej skuteczna. Sprawdź, czym charakteryzują się różne formy tradycyjnej
Wydawać by się mogło, że w dobie Internetu tradycyjna reklama w postaci druków reklamowych czy zewnętrznych reklam świetlnych straciła rację bytu. Tymczasem, ze względu na szeroką grupę odbiorców, pozostaje ona niemniej skuteczna. Sprawdź, czym charakteryzują się różne formy tradycyjnej reklamy.
Reklama zewnętrzna i jej zalety
Reklama zewnętrzna to przede wszystkim:
- bilbordy,
- witryny,
- telebimy,
- grafiki na środkach transportu,
- gabloty reklamowe w wiatach przystankowych.
Jest skuteczna ze względu na bardzo dużą ilość odbiorców i osób, poruszających się w przestrzeni publicznej, stających się potencjalnymi klientami reklamującej się firmy. Zwięźle przekazując najbardziej istotne informacje o produkcie, zachęca jednocześnie do jego kupna. Projektując reklamę zewnętrzną pamiętać należy o oryginalnej grafice, której towarzyszyć powinno chwytliwe hasło reklamowe. Przyda się również krótki opis usługi, cena oraz kontakt do firmy. Niemniej ważna będzie grafika i logo firmy na witrynie. Telebimy z kolei to ekrany wizyjne, na których pojawia się reklama. Przyciągają wzrok ruchomymi obrazkami i montowane są przede wszystkim w punktach o dużym natężeniu ruchu. Dzięki temu mają szanse trafić do szerokiej grupy odbiorców.
Uwierz w… słowo
Wbrew obiegowej opinii, słowo pisane nie straciło na swojej mocy i znaczeniu, a reklama w formie ulotek i różnego rodzaju druków nadal pozostaje skuteczna. Ulotki, reklamowe kalendarze czy tuby z nadrukiem to jedne z najpopularniejszych przykładów tradycyjnych form reklamy. Podczas projektowania reklamy w formie pisanej, na przykład w postaci ulotki reklamowej, pamiętać trzeba o określeniu grupy docelowej, do której kierowany jest przekaz i którą chce się zachęcić do zakupu danego produktu lub skorzystania z określonej usługi. Od wybranej grupy docelowej zależeć będzie kolorystka ulotki, sposób prezentowania i formułowania treści, a także rodzaj zamieszczonej na niej grafiki oraz układ treści w stosunku do obrazków. Ponadto ulotka powinna informować o zakresie usług danej firmy, lokować produkt i udostępniać dane kontaktowe. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy to kolejne zadanie ulotki reklamowej.
Aby ulotka reklamowa była skuteczna, należy wydrukować ją na wysokiej jakości papierze i w odpowiedniej technice druku. Nasza firma oferuje wysokiej jakość druk cyfrowy, offsetowy, solwentowy, a także sitodruk i tampodruk.